this post was submitted on 15 Jun 2026
8 points (100.0% liked)

theNetherlands

2530 readers
21 users here now

Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.

Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.

Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.

Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:


Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.

Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.

If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.

For the rest, the rules of our instance of course apply here:

founded 3 years ago
MODERATORS
 

cross-posted from: https://lemy.nl/post/4043078

Een bestuurder van een fatbike is zondagmiddag beboet omdat hij met zijn fatbike honderd kilometer per uur reed. Dat meldt de politie Boxtel, Vught en Sint-Michielsgestel op Instagram.

top 8 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] Ceruleum@lemmy.wtf 4 points 1 week ago (2 children)

Ik las "fartbiker", was een beetje confuus.

[–] konijnwillem@feddit.nl 2 points 1 week ago

Nieuwe ontploffingtech

[–] Vincent@feddit.nl 1 points 1 week ago

Die rijden op brommers.

[–] konijnwillem@feddit.nl 4 points 1 week ago (2 children)

Is dat nog een fatbike? Dat is een elektrische motor, toch?

[–] Pekka@feddit.nl 5 points 1 week ago (1 children)

Yup, maar dan zonder verzekering, nummerplaat en met een frame en remmen die daar totaal niet op berekend zijn. De fatbiker mag blij zijn dat ze hem gestopt hebben voordat hij iemand aangereden heeft of onderuit gaat een onder een auto beland of zoiets.

[–] konijnwillem@feddit.nl 2 points 1 week ago

Hij hat prima organdonateur kunnen worden. Weer heeft de politie iemand van het goede spel tegengehouden 😢

(Maar serieus, ik ben met je eens. Die gast is een levensgevaar voor iedereen en zich zelfs)

[–] DonAntonioMagino@feddit.nl 4 points 1 week ago

Een motor voor kleuters.

[–] DosDude@retrofed.com 3 points 1 week ago

De officier van justitie zal bepalen of beide bestuurders hun fiets terugkrijgen.

Ik weet dat dit de normale gang van zaken is, maar ik mag toch hopen van niet?!