this post was submitted on 15 Jun 2026
7 points (100.0% liked)

theNetherlands

2530 readers
21 users here now

Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.

Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.

Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.

Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:


Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.

Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.

If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.

For the rest, the rules of our instance of course apply here:

founded 3 years ago
MODERATORS
 

cross-posted from: https://lemy.nl/post/4047371

Reizigers kunnen vanaf vandaag een tijdelijk abonnement van 49 euro per maand nemen om in de zomermaanden met de trein te reizen. Het kabinet heeft hiervoor geld vrijgemaakt. Op de NS-website is het daardoor zeer druk.

top 3 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] konijnwillem@feddit.nl 0 points 1 week ago (1 children)
[–] Pekka@feddit.nl 2 points 1 week ago (1 children)

Het zal niet helpen dat er beperkt budget is (en je er dus snel bij moet zijn) en dat de NS eigenlijk nooit dit soort beperkte sales heeft. Zelfs gewoon inloggen in de NS app werkt nu niet meer, hun infra kan duidelijk niet tegen pieken.

Ik vraag me ook af of dit wel echt zo'n goede aanbieding is voor veel mensen, weekend vrij kost al minder (€ 39,50/maand) en er is een grote kans dat als je een dagje weg gaat, ja alsnog ergens in de spits wil reizen.

[–] konijnwillem@feddit.nl 1 points 1 week ago

Het budget is beperkt omdat vermogende niet hun deel bijdragen. In plaats daarvan moeten de werkers, de motor van het land, het grootste deel van de belasting betalen. Dat is niet eerlijk.