this post was submitted on 23 Jun 2026
6 points (87.5% liked)

theNetherlands

2530 readers
25 users here now

Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.

Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.

Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.

Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:


Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.

Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.

If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.

For the rest, the rules of our instance of course apply here:

founded 3 years ago
MODERATORS
 

cross-posted from: https://lemy.nl/post/4110152

De financiële situatie van Nederlandse huishoudens gaat achteruit. Bijna 40 procent komt moeilijk rond. Binnen die groep zijn de problemen bij jongvolwassenen in de twintig het grootst, staat in het Nibud-rapport Geldzaken in de praktijk 2026.

Bij de vorige editie, twee jaar geleden, was het [...]

top 4 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] konijnwillem@feddit.nl 3 points 1 day ago (1 children)

En in de tussentijd hebben we ons eerste biljoenair. Lekker toch?

[–] randamumaki@lemmy.blahaj.zone 3 points 1 day ago (1 children)

"Wij" hebben geen biljoenair. Die rotte appel hangt in amerika. Beter kijken we hier naar hoe de macht van de VVD beperkt kan worden en brengen we stelselmatig wetten in de 2de en 1ste kamer die dat soort ongein hier niet toestaan.

[–] konijnwillem@feddit.nl 0 points 18 hours ago (1 children)

Daar moeten de kiezers wel voor stemmen. Maar een wet die je tegen de VVD kan inzetten kan je zeker tegen elke partij ook.

[–] randamumaki@lemmy.blahaj.zone 1 points 17 hours ago

Ik zet liever wetgeving in tegen biljoenairs. VVD loopt zichzelf vanzelf wel de beerput in, maar dan moeten de andere partijen wel stoppen met ze er elke keer weer uit te vissen.