theNetherlands
Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.
Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.
Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.
Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:
- Geen onverdraagzaamheid - inclusief racisme, seksisme, validisme, homofobie, transfobie en xenofobie.
- Wees respectvol, juist wanneer je het oneens bent. Iedereen moet zich hier welkom voelen.
- Geen porno.
- Geen reclame/spam.
- Geen illegale content.
Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.
Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.
If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.
For the rest, the rules of our instance of course apply here:
- No bigotry - including racism, sexism, ableism, homophobia, transphobia, or xenophobia.
- Be respectful, especially when disagreeing. Everyone should feel welcome here.
- No porn.
- No Ads / Spamming.
- No illegal content
view the rest of the comments
De auteur (Marloes de Koning) is behoorlijk actief op Mastodon al.
Dat wist ik niet. Zal @Marloezovic@mastodon.nl de beslissing maken? Ik denk het niet. Net als ik zij, ze heeft wel collega's en het zou niet verbijsterend zijn ze zeggen "ik ken Xitter te goed om nu weer een nieuwe iets te leren, maar als het moet, dan het liefst iets dat op Xitter lijkt --> BlueSky". Daar moeten ze over hun prioriteiten gaan praten.
Verder, als de hoofdredacteurs en leiders zeggen "cijfers zijn uiteindelijk het belangrijkste" (en weer, ze zijn geen stichting dus is winst een prioriteit), dan kunnen de journalisten en wie dan ook voor digitale soevereiniteit, ethiek en wat dan ook pleiten, zal dat echt een verschil maken?
Ik zou maar niet al te veel verwachten. Toch wens ik succes aan @Marloezovic@mastodon.nl
Volgens mij is het inderdaad een project van haarzelf dat ze zelf intern gepitcht heeft, dus ik verwacht inderdaad dat ze zelf de beslissing zal maken.
(Tegelijk gok ik ook dat het dus echt vooral een soort pilot gaat zijn, dus ik zou idd niet meteen verwachten dat alle NRC-journalisten overstappen, of dat het uberhaupt lang blijft bestaan. Niet te veel verwachten is sowieso geen slecht plan.)