this post was submitted on 19 Jun 2026
6 points (100.0% liked)

theNetherlands

2530 readers
21 users here now

Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.

Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.

Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.

Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:


Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.

Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.

If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.

For the rest, the rules of our instance of course apply here:

founded 3 years ago
MODERATORS
 

cross-posted from: https://lemy.nl/post/4075054

Alweer een overvol Ter Apel: terwijl met de spreidingswet een structurele oplossing klaar lijkt te liggen, kijken veel gemeenten de andere kant op. NU.nl sprak met burgemeesters van nabijgelegen gemeenten die nachtopvang aanbieden. "We willen niet dat mensen op de grond slapen."

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] trxxruraxvr@lemmy.world 7 points 4 days ago (1 children)

En de gemeenten die wat proberen te doen krijgen te maken met rellende neonaziterroristen.

[–] konijnwillem@feddit.nl 4 points 4 days ago (2 children)

Misschien moeten de neonazis opgesloten worden omdat we ze niet "terug naar huis" kunnen sturen.

[–] trxxruraxvr@lemmy.world 3 points 4 days ago

Lijkt me een prima idee

[–] birdwing@lemmy.blahaj.zone 2 points 4 days ago

Ze kunnen wel terug naar huis, dat wordt Nieuwzwabenland (in Antarctica) genoemd.