theNetherlands
Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.
Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.
Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.
Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:
- Geen onverdraagzaamheid - inclusief racisme, seksisme, validisme, homofobie, transfobie en xenofobie.
- Wees respectvol, juist wanneer je het oneens bent. Iedereen moet zich hier welkom voelen.
- Geen porno.
- Geen reclame/spam.
- Geen illegale content.
Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.
Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.
If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.
For the rest, the rules of our instance of course apply here:
- No bigotry - including racism, sexism, ableism, homophobia, transphobia, or xenophobia.
- Be respectful, especially when disagreeing. Everyone should feel welcome here.
- No porn.
- No Ads / Spamming.
- No illegal content
view the rest of the comments
Begrijp me niet vekeerd, dit is een belangrijke lijn, maar, als Drent zijnde, de waarde t.o.v. de Lelylijn is een aardig stuk kleiner imo. Grootste reden is imo dat het Drenthe nog steeds niet aan elkaar knoopt:
De Lelylijn lost dat ook niet op natuurlijk, maar voegt wel meer waarde toe. Het maakt nieuwe stations op logische plekken, verbindt Friesland bijvoorbeeld veel beter, is langer en kan meer mensen bedienen.
Ik ben zeker wel voorstander van de Nedersaksenlijn, maar die moet onderdeel zijn van een groter plan imo die Noord-Nederland beter verbindt, en dat begint met de Lelylijn. Dan is de druk op Zwolle en Meppel ook minder.
De Lelylijn is natuurlijk ook veel duurder en de Nedersaksenlijn een inkoppertje, want dat is een kwestie van wat stations aan elkaar knopen. Das wel wat meer bij de Lelylijn.
Veel woorden om te zeggen: Nedersaksen lijn is goed, maar had liever de Lelylijn eerst gezien als je moest kiezen.