Når den norske strømproduksjonen allerede går til utlandet kan man spørre seg om det er så mye bedre at utenlandske aktører flytter hit for å bruke flere hundre megawatt-timer.
Her bør regjeringen sette seg ned og vurdere hva som skal prioriteres. Om slike bedeifter skal få etablere seg så burde i det minste utenlandskablene stenges ned.
Jeg har vanskelig for å tro at 200 arbeidsplasser blir ivaretatt utover konstruksjonen i seg selv, og tør tippe at det man sitter igjen med er kanskje 10-20 årsverk for drift (maks!), på bekostning av det som har vært norges industrielle styrke i nesten 100 år: Billig energi.