this post was submitted on 05 Jun 2026
18 points (100.0% liked)
Feddit.dk
1423 readers
21 users here now
Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.
Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.
founded 3 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Der var en interessant artikel omkring Alders versification med E-boks vs AltID her i torsdags, men det ser ud til at den er blevet slettet. https://feddit.dk/post/22372066 Nogen her som ved hvorfor?
Det var OP der slettede den.
Ah øv. Rimelig ærgerligt, jeg syntes at den gav noget til eftertanke, og ville have læst den igen.
Var det dén fra dolle? Den var ellers god.
Er det rigtigt at du skrev den @dolle@feddit.dk? Jeg vil være super glad for hvis du er interesseret i at dele den igen. 😄
Ja, undskyld, jeg slettede den fordi jeg blev kontaktet af en som jeg tror var involveret i udviklingen af løsningen, og den person sendte et link til noget dokumentation som de påstod modbeviste mine påstande. Jeg var ikke interesseret i at sprede misinformation, så jeg slettede mit indlæg både her og på Reddit for at gå mere i dybden. Det viste sig at jeg kun havde taget fejl i forhold til hvor nemt det er at kopiere aldersbeviserne - muligheden for at tracke brugerne havde jeg ret i, selvom den dokumentation som personen sendte mig påstod det modsatte.
Jeg kommer til at lave en ny og mere detaljeret post snart!
Hvad omhandlede det? 😊 altså foruden alders verifikation 😂
Det var et write up af hvordan E-boks have implementeret Alders verifikation, om hvordan at det gav mulighed for at folk kunne spores ved at bruge den Alders verifikation implementering. Så vidt jeg husker, kom OP med et eksempel på hvordan at værtshuse kunne indføre en deny liste af kunder på tværs af hele landet. Måden der ville ske på, er hvis værtshuse krævede en alders verifikation ved indgangen, så kunne en scanning af dit alders bevis fra E-boks bruges til at identificere dig, da der er nogle metadata såsom et nummer, som ikke skiftes ved hver ny scanning. Så hver gang at jeg scanner dit alders bevis, så vil jeg få ét nummer tilbage.
Derudover skrev OP også omkring hvordan E-boks implementerede en standard ved at hardcode værdier, hvilket var rimelig sølle.
Til sidst lavede OP et edit som beskrev hvordan at det var gjort bedre i AltID appen, som han roste en smule, i hvert fald i forhold til E-boks.
Jeg vil være super interesseret i at læse den igen, hvis OP er villig til at dele den igen.
Tak for info! 😊
Ja, undskyld, jeg slettede den fordi jeg blev kontaktet af en som jeg tror var involveret i udviklingen af løsningen, og den person sendte et link til noget dokumentation som de påstod modbeviste mine påstande. Jeg var ikke interesseret i at sprede misinformation, så jeg slettede mit indlæg både her og på Reddit for at gå mere i dybden. Det viste sig at jeg kun havde taget fejl i forhold til hvor nemt det er at kopiere aldersbeviserne - muligheden for at tracke brugerne havde jeg ret i, selvom den dokumentation som personen sendte mig påstod det modsatte.
Jeg kommer til at lave en ny og mere detaljeret post snart!
Forståeligt, jeg ser meget frem til at læse din nye post! Du skal have mange tak for at gøre det, det sætter jeg virkelig pris på.