Jeg har langt om længe i går fået en afgørelse på en sag mellem mig og kommunen, som har ligget i Ankestyrelsen i snart 2 år.
Jeg vandt!
Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.
Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.
Jeg har langt om længe i går fået en afgørelse på en sag mellem mig og kommunen, som har ligget i Ankestyrelsen i snart 2 år.
Jeg vandt!
💛 tillykke.
Jeg husker selv, da jeg vandt kampen mod kommunen (en af de første omkring socialpædagoger faktisk) kæmpe lettelse. Og jeg fil stadfæstelse på at socialpædagogisk arbejde kan give PTSD.
Vigtigt sag omkring BPA, sådan noget skal jo ikke videre! Stærkt for dig og senere andre der står i samme situation.
Tak!
Det er desværre alt for ofte at BPA-ordningerne bliver til skydeskive. Det er også derfor jeg er glad for at vores nye regering faktisk agter at undersøge at flytte handicapområdet over i regionerne.
Jeg er glad for du fik din ret også! Sejt gået :)
Ja, det var også igennem min sag det gik op for mig hvor modbydelig kommunernes jurister kan være. Siden har jeg aldrig tænkt to gange over at hjælpe de borgere jeg arbejder med, fx at klage eller hurtigere hente juridisk bistand.
Kunne godt forestille mig, at BPA også er en del af juristernes skydeskiver og sparekniv.
Hvad er det du arbejder med, hvis jeg må spørge?
Kontrakten med kommunen er bare ansat som pædagog ved Center for social rehabilitering. 😅. Ah opgaver har over årene spændt noget bredt, jeg vil selv kalde det superheltetræner for udsatte mennesker, i gamle dage hed det bostøtte pædagog/opsøgende pædagog.
Tillykke med det :)
Kan du uden at doxxe komme ind på hvad det handler om?
Tak! Det var en kæmpe lettelse.
Jeg har en BPA-ordning pga. et fysisk handicap. Kommunen prøvede at indføre nogle ret vilde restriktioner som betingelse for at jeg kunne beholde den, hvilket de ikke havde lovhjemmel til. Det var Ankestyrelsen heldigvis enige i :)
Og glædelig kagedag! 🎂
Godt der er nogen der har overskud til at tage kampen op mod kommunerne når de forsøger at undvige for at spare penge. De kan godt være kyniske.
Alt for ofte desværre. Jeg havde også bl.a. min relevante handicaporganisation i ryggen gennem hele forløbet, det var en kæmpe hjælp. Men det gjorde alligevel at jeg gik ned med stress en periode.
Jeg har en tid på en brystklinik på mandag. Det er seriøst gået hurtigt. Jeg kunne egentlig først få tid til februar, hvis det var i det offentlige, men de sendte mig videre til en privatklinik, hvilket var sødt af dem. De ringede mig endda op selv for at give mig tilbudet. Havde ellers gået og forsøgt at psyke mig op til at tage kontakt, men synes det er uoverskueligt, så det er fanme god service fra deres side. Må lige finde en måde at få sagt tak til dem uden at det er forstyrrende.
Men ja jeg skal ned og tjekkes der på mandag. Er selvfølgelig bange for, at det er noget, det ikke skal være, men håber på det bedste.
Og ellers, så tager jeg en langsom morgen i dag og kæreste har fri, så jeg får lige chauffør på, når jeg skal op på mit kontor og banke dagens opgave ud. Lidt heldig har man vel lov at være :D
Krydser fingre for at det bare er falsk alarm 🤞
Tak 🤗 min kæreste mener at det er en stressrelsteret inflammation. Jeg ved ikke hvad det er. Kun at det på den ene side minder om de symptomer jeg har læst om og på den anden side overhovedet ikke gør. Det er totalt mystisk.
Ja håber alt er ok!!! 🌻
tak, sommermand! 🤗
🌻
Krydser fingre. GL.
Takker! 🤗
Pøj pøj! 🤞
Tak 🤗
Fri snak Farsdag.
I stedet for at købe et eller andet til grillen eller nogle øl til min far, så skal vi ned på en lille cafe og male en kaffekop eller et eller andet. Tager min ene søn med også, som godt kan lide den slags. Håber min gamle vil synes at det er hyggeligt. Nu må vi se.
Udover det er jeg også i gang med at migrere mere og mere væk fra Google. I den forbindelse har jeg i denne uge lavet et n8n flow til at kopiere min kalender over i mit nye selv hostede system.
Det er en pissegod ide at male kopper sammen! ❤️ genialt! Håber I kommer til at hygge jer bravt!
Mig og min søn har malet mange ting, det gør gode gaver og er super hyggeligt.
Min far har aldrig været en krea type, det har altid været min mor, så det er også lidt spændende at se hvordan han griber den.
Om ikke andet har de god kaffe og juice ☕
Ja, men det er jo det geniale i det! Det er sådan noget alle kan være med på og så har man et fysisk minde man kan tage med hjem bagefter ❤️ krydser fingre for at han synes om det! Om ikke andet, kan det ikke være andet end dejligt at være på tur med dig og din søn. Hvis jeg var bedsteforælder, så ville jeg blive mega rørt over at mit barn og barnebarn ville bruge en dag sammen med mig, også selvom vi skulle spille tennis eller håndbold (det er sådan nogle ting, der ikke ville sige mig noget ud af kontekst). Det ville være sjovt og hyggeligt fordi det var sammen med to af de mennesker jeg elsker mest i hele verden. Så jeg håber at han bliver glad! :D
Det var super hyggeligt, og en rigtig god oplevelse for alle. Jeg glæder mig til at se det endelige resultat.
Her er min espresso kop, som jeg har prøvet at male som en solsikke 🌻. Er spændt på farverne når den er blevet glaseret og brændt.

Det er nok en af det hyggeligste kopper jeg nogensinde har set.
Tak! Men lad os nu lige vente og se når den er brændt 😛🔥☕
Vi krydser fingre for at intet krakelerer,
Kæft en flot kop! God ide med måden du malede solsikkerne på! Kan godt lide når folk er lidt kreative med deres designs xD de gange jeg har været afsted med venner har jeg aldrig nogle idéer og det ender i totalt kaos hver gang - men resultatet er altid grineren.
hvad endte din far og søn med at lave?
Glad for at høre at alle hyggede sig! Synes stadig at det er tæt på at være en genistreg, den idé!
Min far lavede en underkop til at ligge køkkengrej på når man laver mad. Han malede Dannebrog, solen, himlen og et æbletræ og skrev "Farsdag 2026" på den. Den blev rigtig god.
Min søn er mega kreativ, og det var ham der hjalp mig langt hen ad vejen med mit design, og hvordan jeg kunne lave solsikken.
Han lavede selv en kop der fadede fra blå over i blå stænk på ydersiden, og fadede fra brun til hvid inden i.
Jeg sidder faktisk fast i Jobcentret, nu.
Min sagsbehandler nægter at hjælpe mig, og vil kun have mig ud i praktik. Der bliver henvist til dokumentation som hverken jeg eller hende har været involveret i. Jeg spørger om hun kan gøre noget ved det, hvilket hun ikke gider. Hun gider ikke at henvise mig til en anden person. Hun bringer førtidspension op, og skyder det direkte ned igen, som om det var der jeg vil hen. Vi ender faktisk med at jeg beder hende om at søge førtidspension fordi i det mindste kan jeg så snakke med en anden person.
Det bliver et sjovt møde. "Hej, jeg vil ikke have førtidspension, nu skal du lige høre..."
Foruden mit liv med børn og 2 til 3 kan mærkes, så går det rigtig godt her. Det er en smule hårdt lige nu, også da jeg er tilbage på min pind.
Jeg ser så meget frem til de borgere jeg arbejder med dår tandlæge!! Det bliver virkelig en game changer for os. Det fylder ofte meget. Dertil har jeg en forfærdelig sag med en borger der bliver smidt ud af sin lejlighed om to uger, pga en afgørelse i fogedretten, hvor "kommet frem" princippet vandt (at et brev er leveret med kvittering)... Det er bare frustrerende og tragisk for alle parter, hvorfor har udlejer ikke bare lige ringet? De har mit nummer, så kunne jeg have handler lang tid før.
Nuvel, en weekend hvor jeg har ondt af et menneske der kigger ind i hjemløshed. Igen, kun et år siden sidst. Øv.
Det er godt nok forfærdeligt Dx er der en måde hvorpå I kan hjælpe personen til at få en ny bolig eller må I ikke sådan noget? Fedt med tandlægeordningen, dog! Det er tit noget jeg tænker på i forhold til folk der er mega dårligt stillet. Det er simpelthen så dyrt at være fattig :C
Ja, heldigvis har vi en fantastisk myndighed -på nogle områder ;), og hjemløshed er noget vi forsøger at gøre rigtig meget ved. Bare i vores organisation har vi en hel afdeling kun til opsøgende arbejde med hjemløse og et team kun til hjemløse under 25. Så det kan du tro!
Jeg gnækkede lidt over:
"for dyrt at være fattig"
Det er dyrt at være fattig.
Et yndet eksempel er sko.
Du kan vælge mellem 2 forskellige sæt sko, et par koster 200kr og kan holde 1 år eller du kan give 500 for et par sko kan holde 5år
Som fattig er du nødt til at købe skoene til 200 årligt fordi du ikke har plads i budgettet til dem til 500 på sigt koster det mere.
Det er logikken bag udtrykket.
Jeg er en af de heldige, der har fri med løn i dag. Så om lidt går turen ind til byen, for at deltage i årets grundlovsmøde. I år får vi så nok besøg af en stor regnskylle undervejs :(
Så i går at Marjane Satrapi, skaberen af Persepolis, er død - tilsyneladende af sorg - kun 56 år gammel. Det gør mig overraskende trist. Nu vil jeg passende bruge demokratiets dag på at genlæse hendes opgør med det totalitære.
Vi er ved at forberede til studenterkørsel, er der nogen der ved om den nederste vin er god, eller om vi skal gå efter den øverste?
Vi er 2. sidst på deres rute, så vi tænker at 1 flaske pr. person må være nok?

Den øverste kan lige gå an til en studenterfest. Den nederste ville jeg ikke serverer for min værste fjende.
Arhmen selvom der ikke står tilbud på den øverste, er det jo tydeligvis et drøngodt tilbud. Den går også bedre til kaviar og konfiteret Dodo. Hvis I køber 1½ per mand burde det gå. God fornøjelse med studenterne!
Der var en interessant artikel omkring Alders versification med E-boks vs AltID her i torsdags, men det ser ud til at den er blevet slettet. https://feddit.dk/post/22372066 Nogen her som ved hvorfor?
Ja, undskyld, jeg slettede den fordi jeg blev kontaktet af en som jeg tror var involveret i udviklingen af løsningen, og den person sendte et link til noget dokumentation som de påstod modbeviste mine påstande. Jeg var ikke interesseret i at sprede misinformation, så jeg slettede mit indlæg både her og på Reddit for at gå mere i dybden. Det viste sig at jeg kun havde taget fejl i forhold til hvor nemt det er at kopiere aldersbeviserne - muligheden for at tracke brugerne havde jeg ret i, selvom den dokumentation som personen sendte mig påstod det modsatte.
Jeg kommer til at lave en ny og mere detaljeret post snart!