this post was submitted on 19 Jun 2026
17 points (90.5% liked)

Feddit.dk

1423 readers
35 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS
 

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] pomfritten@feddit.dk 9 points 1 week ago* (last edited 1 week ago) (3 children)

På Søndag den 21. juni er det sommersolhverv.
Derefter bliver dagene kortere indtil 21. december.
Det betyder så også, at der nu kun er ~4 måneder til julepynten begynder at komme frem 🎄🎅

[–] timroerstroem@feddit.dk 6 points 1 week ago

Det er i samme ombæring Grønlands nationaldag, så flaget skal op.

[–] StenSaksTapir@feddit.dk 3 points 1 week ago (1 children)

Alle måneder der ender på -ber er julemåneder for detailhandlen. Kun Halloween står som et bolværk mod juleriet.

[–] Tralle@feddit.dk 4 points 1 week ago* (last edited 1 week ago) (2 children)

Nu er jeg halloween-hader så alt er lårt.

[–] StenSaksTapir@feddit.dk 3 points 1 week ago (1 children)

Hvilken variant? Dem der synes at der kun må være en gang om året hvor man klæder sig ud, dem der tror at det er en amerikansk tradition eller dem der i virkeligheden mest bare hader alt det ekstra affald?

[–] Tralle@feddit.dk 4 points 1 week ago

Bing Bing Bing x2.5

Det kan godt være det ikke kun er en amerikansk tradition, men den version man har valgt herhjemme er så absolut den amerikanske!

Og man må klæde sig ud hver dag hvis man vil det, men skal vi ikke holde klæde sig ud traditionen til én dag.

[–] Klorofyl@feddit.dk 2 points 1 week ago

Er begyndt at synes mere om halloween. Der er ok stor opbakning til det i vores lille lokale by. Det er ret hyggeligt at vade rundt og hilse på folk og se udklædninger.

Kan dog godt få lidt kvalme af alt det billige, kinaproducerede plastik "pynt" folk sætter op.

[–] Gjoel@mstdn.dk 2 points 1 week ago (1 children)

@pomfritten @AutoMod Så er det måske ved at være tid til at tage den ned nu, siger du?

[–] pomfritten@feddit.dk 3 points 1 week ago* (last edited 1 week ago)

Næh, det kan ikke betale sig.
I stedet kan du gå all in på jul i juli.