theNetherlands
Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.
Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.
Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.
Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:
- Geen onverdraagzaamheid - inclusief racisme, seksisme, validisme, homofobie, transfobie en xenofobie.
- Wees respectvol, juist wanneer je het oneens bent. Iedereen moet zich hier welkom voelen.
- Geen porno.
- Geen reclame/spam.
- Geen illegale content.
Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.
Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.
If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.
For the rest, the rules of our instance of course apply here:
- No bigotry - including racism, sexism, ableism, homophobia, transphobia, or xenophobia.
- Be respectful, especially when disagreeing. Everyone should feel welcome here.
- No porn.
- No Ads / Spamming.
- No illegal content
view the rest of the comments
Als het in plaats van inkomstenbelasting is, en nog een vast percentage ook, dan gaat een beetje sparen zonder belastingvrije voet natuurlijk prima. Maar als je sparen wilt stimuleren kun je een vrije voet overwegen ja.
Voor wie Reinier Kooiman's idee niet kent, dit stuk van Tegenlicht vond ik erg interessant. Al is uitgeven van geld aan niet-bezittingen niet perse positief. Het zou bijv zomaar tot meer vakantievluchten kunnen leiden.
Ik vond zijn ideeën erg verhelderend. Tot nu toe heb ik geen politieke partij gevonden die weer een vermogensbelasting wil invoeren en een ander verhaal heeft dan "die migranten zijn schuld aan alles".