this post was submitted on 19 Jun 2026
17 points (90.5% liked)

Feddit.dk

1423 readers
35 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS
 

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] bobslaede@feddit.dk 3 points 5 days ago (1 children)

Jeg har en bambu lab p1s, og det er virkelig en god printer. Her den anden dag faldt jeg over dette projekt, som sætter dem fri fra bambu servere.
Jeg er ret ked af deres tilgang til open source, så det der skal prøves af.

[–] meldrik@lemmy.wtf 3 points 5 days ago (1 children)

Jeg siger rigtig mange tak for info! Det skal jeg have kigget på 😁

Hvad har du printet på din?

[–] bobslaede@feddit.dk 3 points 5 days ago (1 children)

Åh jeg har printet mange ting. I starten mest legetøj og andet pjat fra nettet.
Nu printer jeg mest jeg som jeg mangler. En adapter til en pumpe, en krog eller andet som er gået i stykker. En holder til en speeder controller til en elcykel. Noget som ville været ret dyrt som reservedel, men har kostet 20 min i et tegneprogram og for 3 kr plastik. Sådan nogle ting. Har tegnet og printet alt muligt som ikke findes eller kan købes for penge.
Har også tegnet og lavet en højtaler ud af en soundbar hvor elektronikken døde, men enhederne var gode.
Vinkler til elektrikerrør til en platform til hunden. Når man først kan tegne noget i 3d, er der ingen grænser.

[–] meldrik@lemmy.wtf 3 points 5 days ago (1 children)

Fedt! Hvilket program bruger du?

[–] bobslaede@feddit.dk 3 points 5 days ago

Jeg bruger FreeCAD. Open source. Der findes nogle gode youtube kanaler med guides.