this post was submitted on 23 Jun 2026
16 points (90.0% liked)

Feddit.dk

1423 readers
24 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS
 

Er jeg den eneste der er ved at kaste en lille smule op over hvordan medierne ikke kan dække noget som helst uden at have et "offer"?

Om det så er den eneste person i verden der har en allergi over at bladene falder af træerne skal historien sættes op som at efteråret er en krænkelse af den person.

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] TreEge@feddit.dk 2 points 3 days ago

Ja, altså den sidste afbrænding skulle være sket kort før 1700-tallet, men det tog dem 150 år at fjerne loven der gjorde det lovligt at brænde hekse. Og så i 1800-tallet blev det til noget man gjorde til Skt. Hans - lidt for at holde onde ånder væk, ligesom ved fastelavn og halloween osv.

Det folk også glemmer er, at ca. hver tiende heks der blev brændt, var en mand. Det er ikke mandlige hekse vi har set på bålet...

Men altså, for mig og min familie, er det ikke nogen tradition.