Ja, altså den sidste afbrænding skulle være sket kort før 1700-tallet, men det tog dem 150 år at fjerne loven der gjorde det lovligt at brænde hekse. Og så i 1800-tallet blev det til noget man gjorde til Skt. Hans - lidt for at holde onde ånder væk, ligesom ved fastelavn og halloween osv.
Det folk også glemmer er, at ca. hver tiende heks der blev brændt, var en mand. Det er ikke mandlige hekse vi har set på bålet...
Men altså, for mig og min familie, er det ikke nogen tradition.
Det kunne du nok også godt, hvis det ikke var blevet ekstremt politisk...