this post was submitted on 26 Jun 2026
17 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1423 readers
21 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS
 

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Nangijala@feddit.dk 10 points 1 day ago (1 children)

Hvor er det dog dejligt at se to store, arrogante diktatorer, der har leget gangster i 30 år, sidde skoleret som et par nervøse drenge mens de pænt tiltaler Zelenskyj ved navn og beder ham om ikke at bombe dem med droner. Lukashenko og Putin er så bitch made og de fortjener hvert sekund af denne ydmygelse.

Der er så meget cope fra alle de mange pro-Z idioter derude, der desperat forsøger at overbevise internettet om at Rusland er ved at vinde hvert øjeblik.

Moskva brænder, lille venner. Det er slut.

[–] CarstenBoll@feddit.dk 6 points 1 day ago (1 children)

Har du set en video jeg ikke har set? 😍

[–] Nangijala@feddit.dk 4 points 1 day ago

Følger en ung russisk gut på youtube (i know i know) som flygtede fra Rusland ret tidligt efter de fyrede missiler mod kyiv og han har lige siden dedikeret sin kanal til at tale om russisk propaganda oh hvordan de bruger medierne til at manipulere med virkeligheden. Han laver også videoer hvor han napper forskellige interviews som vi måske/måske ikke ser så meget i vesten, oversætter dem til engelsk og forklarer både sproglig og kulturel kontekst til os vesterlinge. Ofte med en snert af humor.

De sidste par måneder har han talt om hvordan der er tegn på at putin er ved at miste grebet om sit eget regime, hans egen befolkning er blevet mere villig til at kritisere ham offentligt og gøre nar ad ham på sociale medier, selv nogle af hans Z-folk har vendt ham ryggen, hvilket ikke er småting i et land, hvor du kan blive myrdet når som helst for at nyse i den forkerte retning.

Seneste video fra denne gut, er ham der sidder og griner af Lukashenko, som netop har vendt Rusland ryggen og undskyldt til Zelenskyj af ren og skær frygt for at Ukraine skal gøre ved Hviderusland, hvad de har gjort ved Moskva.

Zelenskyj's svar til ham var noget i retning af: I arbejder stadig sammen med russerne. I har præcis rn uge til at afbryde alt samarbejde med putin og fjerne russiske soldater på hviderussisk jord. Hvis ikke dette sker når ugen er omme, så bomber vi jer.

Link til videoen

Ja, det er mest for underholdning, men jeg har altid godt kunnet lide at følge ham, fordi han gør det hele lidt menneskeligt og relsterbart.

De officielle nyhedskanaler er selvfølgelig stadig de bedste, men deres hæmsko er ofte - synes jeg - at det bliver lidt formelt så man mærker det ikke på samme måde som når man lytter til en, der er vokset op i det regime og forstår det på en personlig måde, hvis det giver mening.