this post was submitted on 26 Jun 2026
17 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1423 readers
21 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS
 

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Tralle@feddit.dk 4 points 1 day ago (1 children)

Det er bare larm. Han kan ikke lægge told på individuelle lande i eu.

[–] cute_astronaut@feddit.dk 5 points 20 hours ago (1 children)

Det kan han såmænd godt, det er der ikke det store problem i. Det han stadigvæk har svært ved at ville forstå er at svaret kommer fra hele EU så en hver told han lægger på et enkelt EU land bliver svaret med told på varer fra USA til alle EU lande.

Der er også lige godkendt en handelsaftale mellem USA og EU hvor EU af uransagelige årsager er gået med til at USA lægger 15% told på varer fra EU, denne aftale er kun godkendt med den klausul at den er ugyldig i det øjeblik at USA lægger endnu en told på et EU land

[–] GreatDane@feddit.dk 3 points 7 hours ago (1 children)

Personligt tror jeg at EU accepterer toldsatsen, fordi vi køber våben af USA og giver dem til Ukraine. Hvis vi laver drama, kan Trump teknisk set smide en kæp i hjulet. Og jeg tror også at han er typen, som kunne finde på det.

[–] cute_astronaut@feddit.dk 3 points 6 hours ago (1 children)

jeg tror også at han er typen, som kunne finde på det.

Det er han uden tvivl, vi er desværre stadigvæk alt for afhængige af dem.

[–] GreatDane@feddit.dk 3 points 4 hours ago

Jeps, men heldigvis er de også afhængige af os. De har det bare med at glemme det fordi "aMeRiCa MuCh fReeDoM aNd bEsT CoUnTrY iN ThE uNiVeRsE!"