this post was submitted on 19 Jun 2026
5 points (100.0% liked)

Arkisuomi

574 readers
1 users here now

Keskustelua arkisista asioista. Ei politiikkaa, ei riidanhaastamista. Käyttäydy ihmisiksi.

Sublemmy in Finnish.

founded 3 years ago
MODERATORS
 

Vain pieni jääkauden kivi puiden keskellä. "Ei oli tällä kun aloitimme!"

top 5 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] tasankovasara@sopuli.xyz 1 points 23 hours ago

Tuhannen taalan paikka säästää paukkuja ja kysyä joltain intuitiiviselta näkijältä, mitä muinaisegyptiläiset olisivat tehneet 🌚

[–] Iconoclast@feddit.uk 3 points 2 days ago* (last edited 2 days ago)

Yksi paikallinen lohkare on tuota ainakin 2 - 3 kertaa suurempi. Ylivoimasesti isoin jota olen koskaan nähnyt. Jollain tapaa jopa pelottavan näköinen nähdä jotain niin suurta noin vain yksinään nököttämässä metsässä. En löydä mitään tietoa kyseisestä kivestä netistä joten ihmettelen, että kuinka laajasti on ihmisten tiedossa edes. On siellä tosin geokätkö myös ja maastokartassa nimellä Venäjäkivi.

[–] kuiskaaja@lemmy.ml 1 points 2 days ago (1 children)

miljoona kiloa painava, huhhuh

[–] alzymologist@sopuli.xyz 2 points 2 days ago (1 children)

kivet on ~2.5 kg/L, 400 m^3, noin R = 4 - 5 m pallo, vain muutama kertaa ihmisen korkeampi

[–] homik@slrpnk.net 1 points 1 day ago* (last edited 1 day ago)

Mulla on ollut hattuvakiona 6kg umpikivelle. Pitänee tarkistaa. Äkkiä sitä painoa joka tapauksessa tulee.