this post was submitted on 19 Jun 2026
17 points (90.5% liked)
Feddit.dk
1423 readers
35 users here now
Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.
Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.
founded 3 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Cool, hvilken en har du købt og hvad har din oplevelse været af den? Nogle andre ting du planlægger at bruge den til? :)
En Bambulab P2S med en AMS. Har nok brugt i omegnen af 3 måneder på at beslutte mig hvilken jeg skulle købe. Der er nemlig rigtig meget at sætte sig ind i.
Bambulab er meget begyndervenligt og ligger i den lave ende prismæssigt.
Det hele har fungeret rigtig godt. Ingen problemer endnu. Er overrasket over hvor fint den printer.
Jeg har printet nogle ting til sønnike fra Roblox.
Jeg planlægger også at printe noget der hedder “Gridfinity” og så skal der også printes kabinetter til de servere og andet udstyr som skal være i mit 10” rack.
Som jeg forstår det er det også en solid printer. Men personligt tror jeg ikke jeg kan få mig selv til at købe Bambu med deres open source tilgang (eller mangel på det samme). Men forstår godt at det er kvalitet til en god pris.
Jeg har en bambu lab p1s, og det er virkelig en god printer. Her den anden dag faldt jeg over dette projekt, som sætter dem fri fra bambu servere.
Jeg er ret ked af deres tilgang til open source, så det der skal prøves af.
Jeg siger rigtig mange tak for info! Det skal jeg have kigget på 😁
Hvad har du printet på din?
Åh jeg har printet mange ting. I starten mest legetøj og andet pjat fra nettet.
Nu printer jeg mest jeg som jeg mangler. En adapter til en pumpe, en krog eller andet som er gået i stykker. En holder til en speeder controller til en elcykel. Noget som ville været ret dyrt som reservedel, men har kostet 20 min i et tegneprogram og for 3 kr plastik. Sådan nogle ting. Har tegnet og printet alt muligt som ikke findes eller kan købes for penge.
Har også tegnet og lavet en højtaler ud af en soundbar hvor elektronikken døde, men enhederne var gode.
Vinkler til elektrikerrør til en platform til hunden. Når man først kan tegne noget i 3d, er der ingen grænser.
Fedt! Hvilket program bruger du?
Jeg bruger FreeCAD. Open source. Der findes nogle gode youtube kanaler med guides.
Det var også et surt æble at bide i. Jeg havde besluttet at det skulle være en Bambu, før de fuckede up. Jeg overvejede igen en Snapmaker, men det er bare mange penge, som et førstegangskøb.
Hvis penge ikke var et problem eller jeg havde haft noget mere erfaring med 3D print, så havde jeg gået med Prusa, som er europæisk.
Jeg kan altid sælge min Bambu og så købe en Prusa.