Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen. Tekstfeltet (“body” på engelsk) må kun bruges til at skrive et kort neutralt uddrag af artiklen eller et neutralt referat hvis artiklen er bag en betalingsmur. Hvis du vil tilføje spørgsmål, kommentarer eller udtrykke holdninger, så skriv en kommentar i stedet. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler må højst være en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
view the rest of the comments
Det er det menneske du er, Allan.
Er hans opslag overhovedet lovligt? Så vidt jeg forstår, må man ikke dele billeder rettet specifikt mod en person uden deres samtykke?
har også tænkt tanken, men har jo "censureret" både kvinden og børnene så who knows.
Danmark er lille nok til at der er nogen, der kender nogen, så jeg finder det generelt bare ubegribeligt dumt at gøre sådan noget. Jeg kunne forvente det her fra en ung person, hvor frontallapperne ikke er blevet strikket sammen endnu, men det er ekstra pinligt når en midaldrende mand med en politisk karriere gør det. Synes man burde have nok selvindsigt til at vide at det ikke er en god idé at lave negative opslag om andre mennesker med billede, uanset hvor meget man ellers synes man har ret i en pågældende situation. Åbenbart ikke, men det kommer ikke bag på nogen, når nu det at være politiker bliver mere og mere en influencer gig som årene går.
Har alle dage sagt det: Politikere hører ikke til på de sociale medier og hvis de absolut skal have en profil der, så skal den styres af deres PR team og ikke dem selv. Men det er nok også sådan det ender en eller anden dag, når influencer-politik er et afsluttet eksperiment som vi alle sammen er enige om, var en tosset idé.
Hold da kæft en dårlig undskyldning.
Nu ved jeg ikke hvor billedet er taget, men teksten får mig til at tro at det er i en børnehave. Kunne det tænkes at kvinden er ved at tage billeder til forældrene? Det ved jeg at mange børnehaver gør netop fordi mange forældre bruger for meget tid på arbejde og ikke nok på at være sammen med ungerne.
Men næ nej, det skal selvfølgelig handle om at hun er en samfundssnylter der ikke passer børnene og sender hendes hårdt tjente penge ud af landet (for det er åbenbart ikke i orden at bruge sine penge som man selv vil?). Fuck det her rascistiske svin. Han er kun ked af at folk kan se hvor forfærdeligt og dømmende et røvhul han er.
Det sjoveste er at han efterfølgende sidder og klynker over at modtage hadefulde beskeder, hvor folk anklager ham for at være pædofil, nazist og racist etc etc og jeg er sådan lidt... ja... men du stod jo ude foran en børnehave og tog billeder af børnehavebørn og en muslimsk kvinde, som du derefter hængte ud offentligt. Hvis ikke du kan tåle din egen medicin, så kunne du jo genoverveje om det er skide smart at poste sådan noget til at begynde med.
Det var ikke en svipser. Han havde endda brugt tid på at sætte hjerter på børnenes hoveder og en sort, vred streg hen over kvindens ansigt så vi rigtig kunne forstå hvordan han ser hende, skrev et helt opslag med billedet og postede det online. Det er altså flere minutter til at tænke over om det her er en god ide at lægge op.
Uden pis, jeg skriver næsten altid en kommentar ad flere omgange før jeg poster den. Denne kommentar er mit andet take. Ikke fordi det første jeg skrev var ondskabsfuldt, men fordi der er så mange forskellige måder at vinkle en pointe på og nogle gange lykkes det i første hug, men for det meste er der altid et eller andet der lige skal formulere bedre, viser sig at være en irrelevant sidefortælling (dem laver jeg rigtig mange af når jeg farer vild i mine egne tanker) eller også bliver det for langt og skal forkortes. En sjælden gang imellem bliver noget slettet fordi jeg er for følelsesladet. Men, du forstår pointen.
Det gør virkelig ikke noget, at man liiiiiiige tænker sig lidt om før man poster noget online. Det er også derfor jeg altid har hadet sider som Twitter fordi formatet er bygget til tankeløst mundlort folk lige kan vippe ud af hovedet i stedet for at bevare lidt selvkontrol og lade nogle tanker forblive tanker.
Alle dage har jeg været imod at politikere er på Twitter og det vil jeg altid være, men fordelen er, at man meget hurtigt får sorteret ud i de useriøse idioter iblandt dem. Hvis ikke du kan styre dine impulser og lukke idioti ud på sociale medier når du arbejder som politiker, så må det utvivlsomt så tvivl om du er egnet til jobbet.