Urelateret graf:

Nyheder
For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.
Regler
1. Brug artiklens titel
Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.
2. Brug ikke tekstfeltet ("body")
Link udelukkende til artiklen. Tekstfeltet (“body” på engelsk) må kun bruges til at skrive et kort neutralt uddrag af artiklen eller et neutralt referat hvis artiklen er bag en betalingsmur. Hvis du vil tilføje spørgsmål, kommentarer eller udtrykke holdninger, så skriv en kommentar i stedet. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet.
3. Kun nye artikler
Artikler må højst være en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.
4. Debat-indlæg og andet skal markeres
Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler og ikke er skrevet af avisens ansatte (fx debat-indlæg eller læserbreve), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.
Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.
Er der nogen der har tjekket hvordan det passer med hvornår Vanopslagh begyndte på borgen?
Folk er simpelthen blevet for rige når de bare skyller deres coke ud i lokummet /s
i en skandinavisk sammenhæng ligger vi højere end både Norge og Sverige
DANMARK, DANMARK, DANMARK!
Endeligt noget man kan være stolt over.
Jeg synes lige, jeg hørte om en rapport, der sagde at Norge var det land i EU, som europamestre i snerydning, så gad vide hvorfor, der er forskel på tallene? European Union Drugs Agency har Norge først og Holland som toer.
Det er egentlig også ligegyldigt hvem der tager mest, jeg synes personligt det er en lidt skræmmende udvikling. Jeg føler virkelig coke er blevet normaliseret i samfundet (læs: min mere perifere omgangskreds).
Alligevel mange junkier, hva
Jeg vælger at tro der er en selvtægtsmand der render rundt og stjæler folks coke og skyller det ud i toilettet.
Njah, det er vel stadigvæk et fåtal som bruger det, selvom medierne får det til at lyde som noget næsten hverdagsagtigt.
7 tons om året svarer til lidt over 1 gram om året til hver eneste dansker. Det er der ikke meget sjov i, så lad os antage at dem som gør det, bruger 2 g om ugen. Så er det kun 1% som gør det.
Læste igår at hver fjerde mellem 15 og 25 der færdes i nattelivet har prøvet kokain.
Det svarer jo så også til at spørge dem som man allerede ved bruger det, om de bruger det.
Men 25% af folk der går i byen ER da mange junkier.
Man er vel ikke mere junkie hvis man tager coke når man går i byen i weekenden end man er alkoholiker fordi man drikker sig fuld når man går i byen i weekenden.
Det er jo nok et definitionsspørgsmål. For mig er alt hvad der sniffes over grænsen.
Er der ikke er lidt arbitrært at sige det er "over grænsen" ved snifning? Speed/amf/mdma bliver spist, så det er fint nok? Heroin og crack kan ryges, så der er også fint eller hvad? Tror ikke helt jeg forstår hvorfor lige det at sniffe det gør det værre.
Nej nej, bare rolig, de ting er også over grænsen 😂 Også selvom de ikke sniffes.
Der er 731.000 danskere mellem 15-25.
Hvis vi antager at ca. halvdelen "går i byen", og 1/4 af dem har prøvet kokain, så er de 90.000 unge som udgør 1,5% af befolkningen. Det er bare dem som har prøvet det. De faste brugere udgør så en endnu mindre del.
Selvfølgelig er det noget skidt, men det er altså ikke et hverdagsproblem for den gennemsnitlige dansker, og der er ikke junkier overalt, selvom medierne gerne vil gøre det spændende.
Jeg synes egentlig det er mere interessant hvem der ligger udenfor den gruppe og hvorfor de gør det, eller hvilke slags stoffer der ellers er i omløb.
Kokain misbrugerne udgør ikke rigtig en fare for os andre. Mit indtryk er at det var langt værre dengang i 90erne hvor det var almindeligt at bruge amfetamin, som gør dem aggressive, og man kunne risikere at blive udsat for spontan vold bare ved at gå forbi dem på den forkerte måde. Det ved jeg ikke om de også gør i dag.
Er det ikke noget med at det kan være skadeligt for f.eks. børn hvis det når grundvandet? Særligt fordi det jo er en god cocktail af alle mulige medikamenter og stoffer man kan finde rester af
Hørte en gang en podcast hvor de fortalte at rester efter lykkepiller ændrede fiskenes adfærd.